SEO services hjemmeside

Når vi taler om SEO services, er der ofte fokus på de største discipliner som søgeordsoptimering, linkbuilding og teknisk arbejde. SEO dækker dog over en hel del, og hvis du også implementerer andre teknikker, kan du hurtigt få en fordel over konkurrenterne.

Her er lidt inspiration hvis du selv vil arbejde med det – ellers har du altid mulighed for at hyre en ekspert eller et bureau til at varetage opgaven.

Læs mere

SEO checkliste, her er en liste over de steps som burde gennemføres.


SEO services checkliste

Billedoptimering

Det kan være ekstremt brugbart at SEO-optimere dine billeder. Det er ikke svært, og du kan formentligt gøre det selv – men hvis du er i tvivl, kan professionel hjælp også sagtens lade sig gøre.

Billedoptimering dækker blandt andet over title-tags, alt-tags, captions, størrelse og mobilvenlighed. Det er blevet populært med billedhostingservices, hvor billederne i virkeligheden ligger andetsteds og vises på din hjemmeside – i stedet for at de ligger på din egen webhost eller server.

Google er i øvrigt glade for unikke billeder. Hvis du har mulighed for det, bør du altså tage dine billeder selv frem for at finde/købe stock fotos online. Hvis du ikke har fotoudstyr til rådighed, kan en fotograf altid hjælpe med at tage de billeder, du har brug for. Det hjælper ikke kun på SEO, men også på selve brugeroplevelsen.

Lokal SEO

Lokal SEO er ikke nødvendigt for alle hjemmesider, men det er absolut nødvendigt for fysiske forretninger og især for dem, der ønsker at etablere sig i lokalområdet.

Mange almene SEO metoder gavner også de lokale rangeringer. Men du kan samtidig gøre lidt ekstra: Opsæt som minimum Google My Business og sørg for, at alle virksomhedens oplysninger er tilmeldt Googles register.

Gør det også gerne muligt for dine kunder at skrive anmeldelser og tilføje billeder til din virksomhedsside. Linkbuilding er også en af de SEO services, der har indflydelse her, og du bør sørge for at dine keywords relaterer sig til populære lokalsøgninger, så din side netop dukker op når folk søger.

Intern linkbuilding

Ekstern linkbuilding får rigtigt meget fokus. De fleste kender da også til intern linkbuilding, men det er en af de SEO services, som ikke får nær så meget opmærksomhed, og som mange simpelthen overser hen af vejen. Det er en fejl og derfor er intern linkbuilding blevet en smule undervurderet: Husk altid at bygge interne links, når du har mulighed for det!

Hver gang du laver nyt indhold, kan du gennemgå dit gamle indhold for at se, om det er passende at linke til det nye. Eller omvendt: I dit nye indhold kan du linke til andet relevant indhold, der har ligget på din side i et stykke tid. Der er plugins, der automatisk indsætter interne links ud fra keywords, men vi anbefaler at klare det manuelt, så alt virker naturligt.

God intern linkbuilding signalerer en god struktur på hjemmesiden, og det er en fin måde at holde på brugerne. En lavere afvisningsprocent hjælper nemlig også på rangeringerne. Webbureauer som arbejder på intern SEO tager sig også af intern linkbuilding. Det er en af de mest almindelige SEO services, og de fleste hjemmesider kunne godt tåle at sætte større fokus på disciplinen her.

Linkanalyse

En anden linkbuildingdisciplin, der indimellem overses, er at lave en linkanalyse.

Når du hyrer et bureau til at arbejde med SEO, er der mange, der går direkte i gang med at bygge links. Det er der intet i vejen med, for links gavner, men samtidig er det enormt vigtigt at analysere sidens nuværende linkprofil.

En linkanalyse kan blandt andet tage udgangspunkt i, hvor mange links du allerede har, hvor de kommer fra, hvilke ankertekster der benyttes og hvilke kilder alle de eksisterende links kommer fra.

Analysen kan hjælpe med at afgøre, hvordan de kommende links skal bygges. En linkanalyse kan også opspore eventuelle spamlinks, som bør fjernes i form af Googles disavow tool. Derfor er linkanalyse heller ikke noget, der kun skal gøres én gang: Det er klogt at udføre en analyse mindst én gang i kvartalet, og gerne endnu oftere hvis hjemmesiden allerede er etableret på markedet.